~ w towarzystwie

Maślice

Wtorek, 12 maja 2015 · Komentarze(0)
Rekonesans na Maślice.
Choć, dawno temu, właściwie byłem tam na treningu.
Teraz górka powstała w miejscu dawnego wysypiska wydaje się bardziej niedostępna, niż kiedyś ;)

Przejazd mostem tramwajowym na Kozanowie - miodzio :D
Jest adrenalina, tylko czemu tak rzadko jeżdżą tam tramwaje? ;)

Sichów

Niedziela, 20 października 2013 · Komentarze(0)
Niedzielna wycieczka na Pogórze, a raczej jego obrzeża. Na drzewach coraz bardziej złota jesień, a aura... chwilowo coraz bardziej letnia.

Legnica

Sobota, 3 sierpnia 2013 · Komentarze(0)
Krążenie z Damianem po Legnicy. Zajechaliśmy też na nowy cmentarz w Jaszkowie. Fajny podjazd na parking, tylko trochę szkoda, że z polbruku.

Jaśkowice Legnickie

Sobota, 6 października 2012 · Komentarze(0)
Popołudniu z Damianem do Malczyc. Ubrałem się za lekko, przewiało mnie zdrowo i wycieczka skończyła się zawracaniem w Jaśkowicach. Od Ziemnic czułem się przepaskudnie. W domu wystarczyło trochę ciepełka, gorąca herbata i wszystkie objawy "choroby" - jak ręką odjął.

Legnica

Piątek, 3 sierpnia 2012 · Komentarze(0)
Kółko z Damianem z osiedla przez Nowodworską, Jaworzyńską, Grabskiego, Złotoryjską, obwodnicę i miasto pod wieczór. Akurat po deszczach trochę się rozpogodziło, a ja musiałem pozbyć się nadmiaru energii - spałem od 15 do 18, a wypadało by się jeszcze zdrzemnąć przed służbą na 3 rano.

"Odrowerzyłem" się zupełnie i lepiej w sierpniu nie będzie. Wolnych dni na cały sierpień niezaklepanych na nic innego (wypad ze znajomymi, impreza, egzamin na prawo jazdy :D) mam dosłownie cztery. Nie ma to jak nałożenie się w pracy sezonu urlopowego z wycieczką pracowniczą (na którą nie jadę, więc pracuję). Na pracę nie narzekam, ale grafik na sierpień daje czadu.

Nie wiem kiedy, 22 lipca stuknęło mojemu bikeblogowi 5 lat. Jak ten czas leci.

Kaczorów

Niedziela, 1 lipca 2012 · Komentarze(1)
Wiedząc o prognozowanej na niedzielę wyjątkowo ładnej pogodzie i wolnym dniu po z reguły spokojnej nocnej zmianie w pracy, ogłosiłem dzień wcześniej w legnickim wątkum forum rowerowego, iż zapraszam chętnych na wyjazd około dziesiątej rano. Zachęcać do jazdy nie trzeba było długo - już po godzinie od wpisu, po krótkiej wymianie smsów, umówiliśmy się wstępnie z Olkiem, że jutro jedziemy gdzieś dalej. Nie przewidziałem wówczas porannego załamania pogody oraz tego, że zaproponuję przez nie przesunięcie wyjazdu na późniejszą godzinę. Olek też tego nie przewidział ani nie sprawdził forum i tym sposobem o 10:15 telefonował do mnie ze skrzyżowania, gdzie jestem, podczas gdy ja, zaskoczony, siedziałem w domu...

Punkt 12:20, gdy rozpogodziło się zupełnie, przyjechałem na skrzyżowanie Jaworzyńskiej z Nowodworską, gdzie czekał już Marek. Zdecydowaliśmy, żeby czekać do 12:45, gdyby jednak znaleźli się jeszcze chętni na wspólny wyjazd. Oczekując czasu odjazdu, bawiłem się telefonem m.in. sprawdzając forum i bawiąc się konfiguracją GPS, w międzyczasie dywagując z Markiem, którędy by tu udać się na Świerzawę - pierwotnie, nie bez problemów, zaplanowany cel. Tymczasem, niespodziewanie podjechał przywitać się z nami Andrzej, obwieszczając że wyjeżdża właśnie do Janowic Wielkich. Chwila konsultacji sprawiła, że znaliśmy już dokładny przebieg trasy do przemierzenia: najpierw "odprowadzamy" Andrzeja do Kaczorowa, później zaś odbijamy na Wojcieszów i Świerzawę.

Nasza trzyosobowa karawana wyruszyła z Legnicy kwadrans przed pierwszą. Tłuczenie się dość interwałowym odcinkiem przez Bogaczów, czy Stanisławów zastąpiliśmy jazdą naokoło, przez Stary Jawor i Chełmiec. Dzięki przerwie na posilenie się, w Piotrowicach, mimo swojej w zasadzie lichej formy, udało mnie się pokonać podjazd bez przeszkód :) Nie za szybkie na tym odcinku, nie licząc zjazdów, tempo jazdy wynagradzały widoki, które chętnie uwieczniałem na zdjęciach:

w stronę Jawora

w stronę Myślinowa

i... przed siebie

w oddali widać Śnieżkę (koło Mysłowa)

Niespiesznym tempem ale wytrwale, z kilkoma krótkimi zatrzymaniami po drodze, drogami ze śladową ilością aut (nie licząc krótkiego zjazdu krajową 3) dotarliśmy do Kaczorowa ok. 15:30. Tam rozstaliśmy się z Andrzejem, po czym odbiliśmy na Wojcieszów i wkrótce, przejeżdżając nieopodal Góry Miłek

dotarliśmy na zaporę na Jeziorze Kaczorowskim

Jezioro nie powala gabarytami, przypomina raczej stawik. Nic dziwnego, skoro to tzw. suchy zbiornik na potoku, który zbiera kilka mniejszych strumieni. Ów strumienie właśnie od tej zapory zwą się dobrze nam znaną, dającą nazwę pobliskiemu pasmu gór Kaczawą. Więcej o źródłach Kaczawy w dość przystępnej formie wyjaśnia strona Klubu Turystyki Pieszej "Sznurówa" - polecam, ciekawe.

Ów kaczawski strumyczek w sytuacji powodziowej musi stwarzać dla Wojcieszowa, którego środkiem się wije, nie lada zagrożenie, skoro upust przelewowy ze zbiornika umieszczony jest naprawdę wysoko:

Po blisko dziesięciu minutach spędzonych na zaporze udaliśmy się żwawym już tempem (w końcu w dół ;-) ) do Świerzawy, gdzie tutejsza Biedronka niepierwszy raz ratuje życie strudzonych długą trasą cyklistów. Obawiałem się, czy sklep nie będzie już zamknięty, jednak nawet w niedzielę świerzawski market pracuje od 10 do 20. Ze Świerzawy wybraliśmy drogę przez Gozdno, Biegoszów i Wilków, a stamtąd szutrowym, a później asfaltowym, mało popularnym skrótem do Rokitnicy.

Do Legnicy wjechaliśmy naokoło, przez Sichów, Winnicę i Babin, chcąc zajechać do myjni na Auchan, by obmyć rowery z kurzu. Wycieczkę zasadniczo zakończyliśmy właśnie na myjni, gdzie każdy z nas pojechał w swoją stronę. Wybiła wówczas dziewiętnasta.

Dziękuję za uwagę ;-))

Jerzmanice-Zdrój

Sobota, 30 czerwca 2012 · Komentarze(1)
O 10:20 po wcześniejszym umówieniu na forum rowerowym, ruszyliśmy z Miłoszem na wycieczkę na Pogórze. Przeczekując pod wiatą w Kościelcu przelotny deszczyk, zajechaliśmy do pierwotnie planowanego celu, czyli Stanisławowa (omijając Rosochę), wróciliśmy zaś przez górę Trupień i Jerzmanice-Zdrój. Opłaciło się nie zawracać do Legnicy. Mniej-więcej od Jerzmanic rozpogodziło się na dobre. Wręcz aż za dobre, jeśli patrzeć na obecne o 19:41 32 stopnie na termometrze!

Od Kościelca testowałem GPS w swoim nowym telefonie (Samsung Galaxy Ace z Androidem, rejestracja googlowskim programem My Track). Spisał się rewelacyjnie. Brakujące odcinki dróg wyrysowałem już w Open Street Map. Nie wiem jeszcze, czy automatycznie pojawią się po pewnym czasie automatycznie na warstwach innych niż mapnik (opcja wyboru "Open Street Map" w przeglądarkach, na sporym powiększeniu).

#lat=51.155590963741&lng=15.997608952331&zoom=12&maptype=osm

Dookoła miasta

Piątek, 22 czerwca 2012 · Komentarze(0)
Podwieczorna wycieczka z Damianem. Z Miłkowic na Grzymalin, z Grzymalina na Dobrzejów, z Dobrzejowa na Miłogostowice, stamtąd na Spaloną, później na Rosochatą, z Koskowic zaś na Legnickie Pole... I w ten sposób, nie wiadomo kiedy, zrobiliśmy niemal 75 km wkoło nie tak wielkiej przecież Legnicy :)