Kłodzko
Po oględzinach i długiej dyskusji w poniedziałek z serwisantem, zdecydowałem się na grubszy remont.
Oprócz zamierzonego serwisu amortyzatora, z którego Wąs Sport wywiązał się jak należy, i hamulców (odpowietrzenie, nowe klocki) wymianie uległ zasadniczo napęd, w wielu miejscach stary jak ten rower. Wobec stanu całego napędu, odpuściłem sobie piłowanie zębatek. Zmieniłem łańcuch i kółeczka tylnej X9. Stając przed koniecznością wymiany suportu, gdy podliczyłem zabawę w wymianę tarcz z przodu (a do wymiany kwalifikował się nie jeden, a dwa blaty), taniej wyszło zainwestować w nowy zestaw z korbą. I tak, Cannon uległ skundleniu XCR'em FX zamontowanym z przyczyn ekonomiczno-ideologicznych. Komponent ten, cieszący się złą, acz nieuzasadnioną niczym poza masą opinią jednostek z forumrowerowe.org, znalazł się w moim rowerze wobec wyboru: XCR albo Shimano. Jako zagorzały przeciwnik Shimano wolałem nawet zaryzykować. Szału się nie spodziewam, ale jeśli FX mnie zawiedzie, ręczę: korba pójdzie w pierun, a ja na bikestats kościół przeciwników tej marki! Z pierdół, zmieniły się linki oraz zaciski kół, same zaś obręcze na nowo zyskały kształt ładnego obwodu. Słowem, na jakiś czas powinienem mieć spokój pod względem inwestycji w rower.
Cannonem po renowacji udałem się na przejażdżkę testową na ledwo otwarty po remoncie (w czwartek) dworzec Kłodzko Główne. Może udałbym się prosto do domu, gdyby nie to, że na dworze grzało niemiłosiernie - z 19 stopni! - a ja byłem na głodzie rowerowym. Niestety, nie udało mnie się w Legnicy, gdzie mieszkałem przez tydzień wrocławskiego szkolenia, nic pokręcić, gdyż, cóż... poczciwy Kross uznany przez ojca za niepotrzebny, uległ sprzedaży :-(
Pozwolę sobie na wstawienie obrazków z materiałów prasowych PKP. Jest czym się chwalić - na Główne zawitał dwudziesty pierwszy wiek. Choć nie w stu procentach... Propagandowe malowidła kojarzą się wszak raczej z minioną epoką. Tymczasem, okno dzielące nasze zaplecze od świata dumnie zdobi teraz firmowa propaganda z szynobusem ;-)
fot. materiały prasowe PKP
fot. materiały prasowe PKP
fot. materiały prasowe PKP
fot. materiały prasowe PKP