Myślibórz

Wtorek, 27 września 2011 · Komentarze(0)
Kategoria wycieczka
Korzystając z wolnego przedpołudnia (do pracy dopiero na 16:00) i pięknej, jeszcze letniej pogody, postanowiłem wyskoczyć do Myśliborza.

Od dawna planowałem odnaleźć i przejechać się trasą szlaku MTB dokoła Wąwozu Myśliborskiego, czyli wzmiankowaną w każdym przewodniku po Parku Krajobrazowym "Chełmy" trasą corocznego lokalnego wyścigu cross-country, jak sądziłem oznakowaną. Rzeczywistość okazała się nieco inna od moich oczekiwań. Żadnych oznaczeń, nie licząc kwadratowych, przekreślonych na zielono piktogramów ścieżki dydaktycznej, nie ma, więc do końca nie wiem, czy przejechałem się całym szlakiem, czy tylko jego częścią. Z jednej strony, wrażenia z trasy zgadzają się ze starymi relacjami z XC: stromy podjazd pod górę, następnie długi techniczny zjazd w dół, które przejechałem odwrotnie - długi techniczny podjazd i szybki zjazd ;-) Z opisami nie zgadza się natomiast kilometraż: w opisach 9 km, na dodatek przez Jakuszową, faktycznie 3-4 km, dokładnie po trasie ścieżki dydaktycznej. Rozbieżności są też w mapkach. Mało czytelna plansza na Słonecznej Polanie w Myśliborzu (biwakowisko koło parkingu) prezentuje większą pętlę niż mapa na stronie Dolnośląskiego Zespołu Parków Krajobrazowych, gdzie szlak MTB pokrywa się w 100% ze ścieżką dydaktyczną. Wniosek? Trzeba będzie tam wrócić, najlepiej z dobrym przewodnikiem po tych rejonach.

Po drodze przejechałem się pierwszy raz kilkoma kapitalnymi, dotąd nieznanymi dla mnie odcinkami. Są to m.in. droga z zapory na Słupie do Męcinki, biegnąca obok kamieniołomu, dotąd jakoś nie wzbudzający mojego zainteresowania porządny podjazd we wsi Chełmiec w kierunku Jeleniej Góry oraz terenowy, wymagający dobrej techniki (dałem radę, co mnie cieszy) szlak ze szczytu podjazdu z Chełmca prosto do Myśliborza.